Explorers

15-18 jaar

De jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden 'explorers' genoemd bij Scouting. Zij organiseren hun eigen activiteiten, maken hun eigen programma en zorgen dat de gehele groep explorers (afdeling) goed loopt. Ze regelen bijvoorbeeld de financiën van hun afdeling en verdiepen zich in verschillende vaardigheden. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma. Ook kunnen ze ervoor kiezen om meerdere opkomsten te besteden aan een project.

Explorers hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden, ontwikkelen ze zich en worden ze zelfstandig. Ze doen vaardigheden en kennis op en ontwikkelen zich continu. Dit heet bij Scouting de 'doorlopende leerlijn'. De Explorergids, een gids speciaal voor explorers, biedt inspiratie en tips voor deze leeftijdsgroep.

Land of water

Onze scoutinggroep heeft twee speltakken in de explorer leeftijd (15 t/m 18 jaar). De Rowan Sherpa Afdeling (afgekort RSA) is een landgroep, de Wilde vaart is de watertak in de explorer leeftijd. Beiden groepen hebben hun opkomst op zaterdag ochtend van 09:30 tot 12:30.

De ene groep 'RSA' doet zijn opkomsten altijd bij ons clubhuis: 'De Walderick' in Tienhoven. Terwijl de andere groep 'Wilde vaart' in het zomerseizoen vrijwel altijd op de Loosdrechtse plassen te vinden zijn. In het vaarseizoen starten de opkomsten van de 'Wilde vaart' meestal vanaf 'Jachthaven Ruimzicht'.

Scouting Jan Campert groep Maarssen - KvK 51895986 - NL68.RABO.0304.6485.74
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin